Thumbnail

Wat gaat er de komende 10 jaar níét veranderen?

Als marketeer ben je constant bezig met trends en innovaties. Maar heb je je ooit afgevraagd: “Wat gaat er de komende 10 jaar níét veranderen?” Deze vraag, geïnspireerd door Jeff Bezos van Amazon, kan je marketingstrategie veranderen. 

Bezos is namelijk van mening dat ‘begrijpen wat constant zal blijven waardevoller is dan voorspellen wat er zal veranderen’. Identificeer dus eens de constante behoeften van jouw klanten. Lage prijzen, snelle levering, ruime keuze, uitzonderlijke ervaringen – deze verlangens blijven. Het is ondenkbaar dat klanten ooit om hogere prijzen of tragere service zullen vragen. 

Begin dus met het in kaart brengen van de kernbehoeften van je doelgroep. Welke aspecten van je product of dienst zullen over een decennium nog steeds waardevol zijn? Investeer je energie en middelen in het perfectioneren van deze elementen en zorg dat je hierin uitblinkt.

Door te investeren in wat niet verandert, bouw je een strategie die bestand is tegen onvoorspelbare marktontwikkelingen.

Bestel het boek