Thumbnail

Je ambassadeurs zijn goud waard. Dat zijn namelijk je klanten die zó enthousiast zijn dat ze iedereen over je vertellen. Ze praten niet alleen over je, ze willen je vaak ook wel actief helpen om nieuwe klanten binnen te halen. Maar ja, dan moet je ze wel even een zetje in de goede richting geven. Hoe je dat doet? 

Hier wat stappen om het eenvoudig te houden:

1. Ken je ambassadeurs: Je hebt vast een paar klanten die zo tevreden zijn dat ze haast vrijwillig met je logo op hun voorhoofd zouden rondlopen. Identificeer die mensen. Gebruik bijvoorbeeld het klantwaardekwadrant om de meest enthousiaste en invloedrijke eruit te pikken.

2. Maak het persoonlijk: Stuur niet zomaar een standaardverzoek, maar maak het persoonlijk. Bijvoorbeeld: “Jan, jij hebt zulke goede ervaringen met ons product, ken je misschien andere ondernemers die er ook baat bij zouden hebben?”

3. Wees specifiek: Vraag niet om vage aanbevelingen, maar wees gericht. Bijvoorbeeld: “We willen graag in contact komen met Bedrijf X. Heb jij daar misschien een ingang?”

Zo maak je niet alleen je ambassadeurs blij, omdat je laat zien dat je hun hulp waardeert, maar je krijgt ook waardevolle nieuwe contacten. En laat dat nou net veel beter werken dan zomaar adverteren of een mailing de deur uit doen, want mensen geloven nu eenmaal eerder een vriend dan een advertentie.

Bestel het boek